1. budowanie wieży z klocków, burzenie
wieży - powtarzamy - bam, bum, budujemy domy, mury. Może się zdarzyć,
że dziecko samo przybiegnie do nas z pytaniem: "mamo, tato
co to za litera?" Z doświadczenia mogę podpowiedzieć, że
wszyscy tatusiowie chętnie bawią się klockami Logo.
2. wybieramy klocki z samogłoskami i mówimy ten klocek ma na imię
: "O", ten klocek ma na imię "A" itd. E, U
, I, Y, (do zabawy wybieramy tylko klocki z czarnymi literami),
wymyślamy oczywiście jakąś zabawną historyjkę np.: klocek "O"
wpada do kubeczka, nie ma go. Gdzie jest klocek "O"
?
klocek "A" jedzie samochodem, bam samochód uderzył w
przeszkodę, klocek "A" wypadł, gdzie jest klocek "A"?
Zabawie towarzyszy staranne wybrzmiewanie głosek: a,e, u, i, y
Kiedy dziecko rozpoznaje już literę "O" i literę "A",
możemy zaproponować zabawę p.t. wyszukaj klocek z pudełka:
3. klocki jadą na zabawę, wsiadają do auta, pan kierowca wyczytuje
imiona klocków. Klocki po kolei wsiadaja do auta. Klocek "O"
zapraszam do auta, prosimy dziecko żeby znalazło klocek "O"
, teraz klocek "A" - zapraszam na wycieczkę - dziecko
wyszukuje klocek "A". Za każdym razem, kiedy dziecko
odszuka odpowiedni klocek nagradzamy je mówiąc: brawo, dobrze
znalazłeś.
4. wraz ze zwiększaniem się ilości rozpoznawanych liter wprowadzamy
ich coraz więcej do naszych zabaw, kontynuujemy zabawy z klockami
wprowadzając spółgłoski. Dziecko w ciągu 2 tygodni jest w stanie
poznać 21 liter. |