logo

Ćwiczenia

10. Ćwiczenia połączone z ruchem, wdech z unoszeniem rąk,
wydech - z opuszczaniem rąk - zwiększanie pojemności płuc.

Ćwiczenia fonacyjne, (głosowe).
Wprowadzamy je po serii ćwiczeń oddechowych. Ćwiczenia mają na celu wykształcenie u dzieci odpowiedniej wysokości i umiejętności właściwego stosowania natężenia głosu w czasie mówienia.
W trakcie ćwiczeń należy pamiętać o tym, żeby nie przeciążać więzadeł głosowych, które powinny zwierać sie powoli powodując miękkie nastawienie głosu. Podczas krzyku więzadła głosowe zwierają się szybko i nierównomiernie powodując przeciążenia krtani.

Przykłady ćwiczeń:

1. Zabawa "Wiosna i misie". Misie śpią całą zimę, dziecko - wiosna podchodzi do dzieci misiów i dotykając budzi je. Obudzone misie przeciągają się, zaczynają mruczeć - przedłużona wymowa głoski m, (dzieci dotykają skrzydełek nosa wyczuwając wibracje). Ćwiczenie przyczynią się do właściwego ustawienia głosu, głos staje się przyjemny. Przy okazji zabawy możemy dołączyć ćwiczenia podniebienia miękkiego - misie chrapią, ziewają.

see more
see more

Powrót do strony głównej »

by DAG Internet