logo

4 rok życia - Glottodydaktyka

Równocześnie z poznawaniem liter i ćwiczeniami syntezy, gdy dziecko jest coraz bardziej rozbudzone poznawczo, pojawia się naturalna chęć pisania.
Dziecko chce podpisać obrazek swoim imieniem, lub zatytułować obrazek "dla mamy" albo "dla taty". Zaraz za syntezą podążać będzie analiza. Wspomagajmy więc dążenia dzieci ćwicząc analizę słuchową.
Dziecko może również być sylabinką i udawać jej mowę. W krótkim czasie dzieci dzielą na sylaby całe zdania, w późniejszym etapie (po syntezie fonemowej), dokonują analizy fonemowej czyli dla uproszczenia analizy głoskowej. Moment rozpoczęcia ćwiczeń analizy słuchowej może być płynny,może okazać się, że czterolatki świetnie sobie radzą z analizą sylabową. Podążajmy za dzieckiem, ono ustala tempo pracy, czasami zatrzymujmy się na dłużej na pewnych etapach. Każde dziecko w innym, swoim tempie będzie przyswajać wiedzę, nie popędzamy, chwalimy za najmniejszy sukces, mamy czas. Zaczęliśmy odpowiednio wcześnie. Równolegle prowadzimy zabawy - ćwiczenia manualne z zastosowaniem masy solnej, modeliny, plasteliny, piasku i wody. Wykorzystujemy kredki świecowe i farby. Malujemy całymi dłońmi, malujemy pędzelkiem. Gramy na cymbałkach. ćwiczenia mają na celu usprawnienie ręki, koordynację wzrokowo-ruchową, rozwijanie sprawności ruchowej.
see more

Powrót do strony głównej »

by DAG Internet