logo

Ćwiczenia


2. Rozpoznawanie głosów wsi i miasta np. głosy zwierząt i inne znane dźwięki, które mogą być nagrane. Pomiędzy dźwiękami powinny być dłuższe przerwy, które pozwolą zidentyfikować dźwięk: burza - pioruny, sygnał karetki pogotowia, pociąg, pianie koguta, krowa, pies, miauczenie kota, gdakanie kury, żaba, dzięcioł itp. Możemy mieć ilustracje zjawisk, przedmiotów i zwierzat wydających odgłosy. Dziecko słysząc dźwięk pokazuje odpowiedni obrazek.
3. Rozpoznawanie dźwięków różnych rzeczy, również rzeczy zamkniętych w pudełku:
prezentujemy dziecku różne dźwięki z otoczenia domowego np. szelest papieru, przelewanie wody z jednego kubka do drugiego, darcie papieru, potrząsamy słoikiem z cukrem, potrząsamy pudełkiem z fasolką, kaszą, gwoździami, kamykami itp. Dziecko odwraca się a my proponujemy zabawę w zagadki. Prezentujemy jeden dźwięk, zadaniem dziecka jest rozpoznanie dźwięku.
4. Szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika.

Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny.
Aparat artykulacyjny to wargi, język, podniebienie (twarde i miękkie), szczęka i żuchwa. Nasza mowa jest pozbawiona wad dzięki prawidłowej budowie oraz sprawności aparatu artykulacyjnego.
Podczas wymawiania poszczególnych głosek pracują w/w narządy artykulacyjne poruszając się bardzo precyzyjnie aby wypowiedzieć określoną głoskę, precyzję zapewni im tylko dobra sprawność.

see more
see more

Powrót do strony głównej »

by DAG Internet